onsdag 15 november 2017

Falu vildvattenpark - Och en svinhal repbro

Isak Öhrström på väg ner till vattnet.
Just nu byggs det för fullt på en vildvattenpark här i Falun. Sjukt coolt om du frågar mig.
I Falun har vi en alldeles egen OS-stjärna. Isak Öhrström heter han, och han är en av de allra trevligaste idrottare jag har träffat i min karriär.
Nu är det några veckor sedan, men här kommer några bilder från när Isak var hemma i Falun och tränade lite.
Vi träffades som vanligt ute i forsen vid Hosjöholmen.
Ett ställe jag har varit vid många gånger.
Så den här gången ville jag testa nya vinklar.
Annars står man som vanligt på samma strandkant och plåtar. Jag frågade om det går att ta sig ut på en holme lite längre uppströms. Det visade sig att det gick alldeles utmärkt.
Om man inte är rädd för lite balansövningar på en något slak repbro. Eller vad det nu heter.
Tidigt på morgonen som det alltid är när Isak ska träna, så var repet man går på väldigt isigt.
För det brukar också av någon anledning vara minusgrader när vi träffar Isak.
Jag tog mig över och insåg att det inte var någon större hit med den fotopositionen.
Så det var bara att ta sig tillbaka.
Så kan det vara.

Så här såg det ut när jag tog mig tillbaka. Filmat av kollega Markus Bäckström.



Min vy från repbron.

Och här kommer några bilder på Isak Öhrström.

Isak på väg ner till vattnet vid Hosjöholmen.

En bild från den "Nya" fotopositionen. Kanske den funkar en annan gång.

Dimman ligger tät när Isak ger sig iväg ut på vattnet.

En ny vinkel. Jag hänger ut från en liten bro som går över vattendraget där Isak tränar.

Isak Öhrström ovanifrån.

Här har du Isak vid bygget av den nya vildvattenparken. Som du ser ställer han upp på bildidéer och är väldigt lätt att ha att göra med. Det borde andra idrottare testa.

Inga kommentarer: